English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

METEHAN KİMDİR?

Metehan (MÖ 209-MÖ 174)


Ünlü başbuğ Türk büyüğü Metehan MÖ 234-MÖ 174 yıllarında yaşamıştır. Bilinen ilk hükümdar Teoman'ın oğludur. Babası Teomanla mücadele ederek tahtı ele geçirmiştir.Metehan döneminde Orta Asya'da ilk kez Türk siyası birliğini sağlamıştır. Metehan döneminde Orta Asya'da yaşayan Türk boyları hakimiyet altına alınmıştır.Metehan
döneminde Hun impratorluğu en geniş sınırlarına ulaşmıştır. Metehan ilk kez Tanhu ünvanını kullanmıştır. Bu dönemde yönetimde etkili olan kurultay(toy) oluşturulmuştur.
yönetimde üçlü teşkilat uygulanmıştır. TÜRK ve Dünya tarihinin ilk düzenli ordusunu kuran Metehan günümüz ordularında kullanılan Onluk Sistem'i oluşturmuş orduya tek tip elbise giydirmiş.

Metehan'nın Ağzından;

Mö 209'da tahta çıktım.Tahtın en büyük varisiydim ama üvey annemin tahrikiyle babam beni Yüe-çilere rehin olarak gönderdi. Ardından kendisi de Yüe-çilere saldırdı. Amacı Yüe-çilerin beni öldürmesiydi. Ama ben atlardan birini çalarak kaçtım. Emrimdeki birliklerle harekete geçerek babamı öldürdüm ve devletin başına geçtim Batıda Yüe-çileri ve 26 kavmi daha yendim. O an yay çekebilen bütün kavimler tek bir aile gibi birleştiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder